tirsdag 22. februar 2011

ahaa....?:-) meir om intervall og terskel tankar

Intervall - hell terskeløkt... Eg inrømer det sø gjønne - eg he ikkje sø god greie på høtt som æ høtt, å høtt som definerar det eine frå det andre. (Å fe all del, ikkje bjønd å bland inn Watt!! Watt æ skikkleg inn i tida... Bare sykle ditt og datt av watt åssø bli alt strålande vakkert! Eg bli skikkleg forvirra!!! :-)


Sø eg skø ikkje blande inn watt meir...Fe andre æ detta gamalt nytt og kanskje feil formulert; Mæn eg trur eg he lært søpass - at intervall - det he mæ pause/mellomrom å gjera. Det æ upptrening av maksimalt oksygenopptak. Jobbe på x antal % av makspuls - fe sø å ha eit intervall - som senkar pulsen, sø på ny jobberunde mæ x antal% av makspuls. Eg he kjørt intervallane på 85-99% av makspuls i 4min hell meir og hatt aktive pausur som ikkje he senka pulsen sø veldig. Detta æ puls som ligg altfe høgt fe meg, i forhold te distansane eg likar å halde på mæ, eg skjønnar au det... (Mæn slike intervallar æ mæ på å booste upp formen!!)
Terskel he mæ muskulær uthaldenhet å gjer - og treninga foregjæng i aerob sone.

Når eg starta mæ trening i 2003 - ha eg ikkje hørd om intervall, og kjørde nøk nesten alt av trening i "lapsakus-sone" - hell då rundt og onder terskel. I 2005 fullførte eg Norseman - lett på 15 tiamar, eg va frisk og energisk... Å det heilt uten bruk av pulskløkke og trening av 4x4intervall! Tippar eg legg litt mindre vekt på puls-kløkke, kjører litt mindre knall harde intervallar og bytter dei mot "terskel"trening i sone 3-4!:-)

Eg he lært i løpet av dei sænste tri vikun, at om eg unngjæng all form fe trening ute når det æ kaldare enn -5, sø hell eg meg frisk!! Då slepp eg feber og sår hals og slimete bringe! Sø derfor fær eg god anledning te løpe på mølle og sykle på trimsykkelen min! (kanskje det he noko mæ at eg he unngjænge dei harde intervallar å gjer au - mæn no fyst skullar eg på kulda...)

Eg he allerede hatt tri "langturar" på trimsykkelen... Der æ eg nesten ein månad tidlegare ute enn i fjor! Ride shots æ digg, magen æ strålande gøtt fenøgd mæ Maltodextrin te drikke og Lars Monsen og KillBill æ fantastisk underholdning og tii gjæng uventleg fort! I tileg te langturar he eg hatt ein økt - eg tippar ligg i kategorien terskeløkt på sykkel (he eg allerede skrive litt om, 5x8min mæ to min aktiv pause)

Åssø he eg fænje ein "favoritt" på mølla, (som eg au trur æ i kategorien terskeløkt...) Ti min uppvaring (og ti min nedroing) - sø 60 min vekselvis mæ 2min på 10,4km/t, og 2min på 12,4km/t(mæ 3% i stigning)! 10,4km/t æ eit mål å klare å halde i årets ironman i Regensburg, 12,4 æ væl ca tii eg brukar på halv ironman... Dei sænste 12 minuttan krev litt meir jobbing å eg føler veldig på meg at detta æ ei sone 3-4økt! Eg æ ikkje i nærheten av makspuls - mæn økta krev meg - å eg føler at det æ ei god gamaldags lapskaus økt! Åssø æ det konkret - farten te heil IM og farten te hall IM - (i alle fall i forhold te årets mål! :-)

Sænst eg ha ei vike mæ sø mange timar må eg tebake te starten av november i fjor fe å finne (trening te Bislett24), å eg fann ikkje ut når eg ha ti dagar mæ trening på rappen sænst. Kroppen føles fremdeles frisk, pigg og sterk! Trening æ bare ARTIG att!!:-)
Sia detta va ei vike mæ jobb og treninga foregjekk ette leggetid fe Sakarias sø æ eg gøtt fenøgd mæ mine 10 timar! :-)

Måndag 14.2: Lang roleg trimsykkeltur 2t
Tysdag 15.2: Intervall/terskel - trimsykkel - 5 x 8, 1t20min
Onsdag 16.2: "Roleg" bakkeløping på mølle 1t
Torsdag 17.2: Lapskaus - bakkedrag på mølle 12% stigning vekselvis 6,5km/t - 10km/t 1t 20min
Fredag 18.2: Lang roleg trimsykkeltur 2t
Laurdag 19.2: Roleg tur ute - 1t
Sundag 20.2: Lapskaus - mølle som beskrive ivi - 1t20min

Ingen kommentarer: