søndag 27. februar 2011

Høss definere trening?

Høtt æ trening...? Eg he fundert (og funderar fremdeles) på defenisjonen terskel og te dels intervall... Og lurar stadig litt på, høtt som regnas som trening...:-)
Fe meg he træning - jamt vøre noko eg gjer - når eg he tatt på meg klæi - som eg definerar som træningstøy!! Det vi sei når eg mæ hensikt he bestemt meg fe å sykle, spinne, løpe, trene styrke, svømme, bæremeisturar (i treningstøy!) og liknande og he putta på meg klæi som æ deretter.



Timane eg he gjænge tur mæ bikkja (sjav om eg veit - der æ fleir som ville hatt trøbbel mæ å halde fyge i gange-tempo...) æ det skjella eg noterer i træningsdagbokji. Eg tel dei mæ vilje ette Ironman konkurranse - då gjæng det inn i restitusjonsplanane mine...:-) Og eg noterar det ned - om eg he vøre sjuk - mæn alikavæl tekje ein luftetur - fe å sjå om helsa ha gøtt av det. Turane mæ bikkja utgjer nok millom 4-6t i vika...(ein halvtime morgon og ein halvtime + om kvelln) Sø utenom når eg he bestemt meg fe å ta mæ bikkja på tur i treningstøy - sø he eg ikkje telt dei timane. Eg he trøss alt ikkje putta på meg dei rette klæi...




Åssø he eg fjos - noko eg æ mæ på sø jamleg eg kan. Favorittaktivitet - der det føles nyttig og halde krøppen sterk. Sø langt i år he eg millom 4 og 8timar i fjos kvør vike. Eg tok på meg pulskløkke fe moro skull ein dag - fe å sjå - å snittpulsen på ei 1,5times fjosøkt va 123 og makspulsen 144! :-) Når eg fyst æ i fjoset - sø gjæng det i 100. Ved sia av det daglege stulle og stellet, æ der ein perfekt bjølke i taket - te å ta hang-up i, sø det æ ein "dageleg" rutine å henge der og dingle litt! Åssø lempe silo - fe hånd! PGA lukti - sø he eg sjavsagt eigne fjosklæi - dei æ stadig te vask - kanskj mest fordi eg ette ei økt i fjoset æ "våt" av svette! Træningstøy bli absolutt ikkje bruka sø eg tel ikkje tiamane, i alle fall ikkje i træningsbokji!

Eg klarer sø og sei aller samle 20 timar trening i vika - mæ mindre eg æ på "treningsleir" og gjæng 100% inn fe å trene nokon dagar, uten noko ana å gjer. Kan ha trøbbel nøk mæ å få te 15 timar - noko eg veit æ svært anbefalt når det kjæm te Ironman-trening. (Eg æ tross alt "veldig masse" mamma, og he ca 85-90% stilling som lærar fordelt på tri lange dagar og ein kort dag au.) Fenøgd bli eg når eg fær notert ned 10 timar i vika te "rein" trening - i treningstøy. Rolege restitusjonsøktir - det æ det ikkje sø mykje av i træningsdagboki - mæn det æ hell ikkje nødvendig - sia det æ ein del av kvørdagen.

Ein skitur i "dårleg" vær fe å kjænne at ein liver, det æ tøpp!! :-) Heldigvis litt mildare ute, slik at det gjæng bra mæ slim/hals/bringe! Fremdeles i fin form! :-)

Timetalet i træningsdagbokji dænna vika blei ca 8 timar.(To dagar gjekk burt pga omgangsjuke...) (Eg kjæm ikkje te ta det mæ seinar, mæn sia eg nevnte det, danna vika he eg notert ned 11 timar fjos og 4 timar bikkjeturar)

Måndag: "langtur" på trimsykkel 2t

Tysdag: Løping på mølle, 10min uppv og 10 min nedroing 50min mæ 2min på 10,6km/t og to min på 12,2km/t. + styrke. 1,5t

Onsdag: Skitur. 1,5t

Torsdag: trimsykkel - øve på høgar frekvens enn eg likar, 110-120 i candens - 1,5t

Fredag: trimsykkel mæ ivigang te løp 45min + 45min (i fart som ette planen, æ litt raskar enn årets ironman-fart...:-) = 1,5t

laurdag og sundag: sjuk




6 kommentarer:

Silja sa...

SPREKT! Du har MYE aktivitet i hverdagen kan man si :-)

Fjøsarbeid er hardt; samtidig som det gir en del "gratis" styrketrening så kan det være tungt for beina å gå på betong.....jeg husker at jeg ble sliten i rygg og ben av fjøsarbeid.

Utrolig sprekt å trene så mye i tillegg til all akriviteten som inngår i det daglige stellet....imponert!! :-)

Torodd sa...

Ja, det er nok lurt å tenkje på kva ein gjere utanom treninga, for elles kan det fort bli for mykje. Å leike med ungar, f.eks., kan fort gje puls. Sjølv har eg målt pulsen når eg mokar snø, og det viser seg å vera trening god nok, sjølv om eg ikkje noterer det ned. Det er nok fleire som gjer som deg; noterer berre det som skjer med treningstøyet på.
Du er jo sjølv eit levande prov på at du får trening nok til å gjennomføre Ironman - er det ikkje ti du har komi opp i alt? Det er så imponerande at... Kan 'kji vera mange i Norge som kan vise til så mange?

Marie Veslestaul sa...

Eg trur det æ lett å bomme litt, når det kjæm te dæn totale pakka mæ aktivitet... Det æ litt som du seie Torodd - å leike mæ ungar, snoaktivitetar, upp og ned bakkar, møka sno, høgge ved, fjosarbei - det æ jau ikkje trening, mæn pulsen æ høg nok te vera treningsøkt. Når eg bare he 6 timar i treningsdagbokji, og alikavæl føles kroppen sø sliten - som om eg si ha sprunge marathon! Sø må eg kikke tebake på vika og tenke at, ja - det kom 40 cm mæ sno som eg bruka 1,5 time på å rydde, me ha akelag fe ungane ein heil ettermiddag og eg jobba 4 timar ekstra i fjos - i tileg te det vanlege som skjer i vika... Dæn daglege aktiviteten - he gjort meg god nok te fullføre (10!) ironman!:-)Å halde ut lange dagar æ ikkje problemet!!! :-)
Viss eg skø bli raskare - må eg ta nokon grep i å øve på å bli BÆRE te det eg ynsker å bli BÆRE på...

Torodd sa...

Dei har det enklare, dei idrettsfolka som ikkje har anna enn idretten sin å tenkje på. Hjå oss andre kan det fort bli dårleg med overskot viss ikkje vi tek omsyn til totalbelastninga som vi utset kroppen for.

Alfred Johnsen sa...

Ser artig ut å slippe kjedelige styrkeøkter og annen "allsidig trening" - du får det så det rekker på naturlig måte.

Er det nødvendig å definere trening -lage et skarpt skille?
- Tror absolutt en bør ha noen ukentlige timer i høy intensitet i konkuranseøvelsene (en blir liksom ikke så veldig god svømmer av å løfte kje) - men utover det tror jeg det viktigste er at en bruker kroppen og får pulsen opp,
- Det finnes ingen NM i treningsdagbokføring.

Marie Veslestaul sa...

Eliten - innafe idrett - tenk bare trene, eta og søva... Sø "enkelt"!!:-)
Me "normale", mæ jobb, famile osv, må nok planlegge litt!
Eg trur det æ lurt, og syns det æ artig - og lage skille mellom trening og "kvørdagsaktivitet". Treningi æ "målretta" - kvørdagsakivitet æ ein del av dæn daglege pakka uten bestemt mål og meining!
Dæn daglege aktiviteten gjer at eg sikkert hell ut lange dagar i konkurranse... Mæn skø eg bli raskar - sø må eg TRENE! I fjor va eg aller frisk nok te få inn ei hardøkt i vika (i gjennomsnitt)... I år, i alle fall frå midten av jaunuar he eg klara mellom ei og to harde økter i vika - og fremdeles frisk! :-)