torsdag 27. januar 2011

Spørsmål om intervall!?

Det æ nesten påskefølelse om dagen!!

Soli skin, det æ søvitt plussgrader i skuggen, og det æ trikkeskinnur fe klassisk og heilt unike skøyteforhold i traseeane i Øyfjell! Det æ sø fristans å gange mil på mil på mil! Sakarias æ sjuk, sikkert tredje vika mæ sjuk i ein hell ana form sølangt detta året. Sikkert grusomt slitsamt fe liten gut å vera pjusk heile tii. Mæn eg bare må ut å få nye været, bare litt! Det kan væl ikkje skade, å få ligge i skinnpøse på madrass i pulken. Bli vugga i søvn te jevn dur av pulk mot snokrystallar!Niste i form av kvikk lunsk og ei flaske varm kakao. I små dosur då sjavsagt - virkar det som om han syns livet æ fint! Fin liten, roleg tur fe meg - åssø terapi fe sjela! Litt sliten i kroppen ette gårsdagens løpeøkt. Og det æ no spørsmålet om mine intervallar kjæm. No om dagen føler eg meg frisk - kroppen æ ordentelg gira på trening!



Eg diggar intervall - i alle fall når puls og kropp reagerar i forhold te "motstand" og intensitet. At pulsen æ roleg når eg forventar at dæn æ roleg, slik at eg kan ta joggeturar på 9-10km/t fart og alikavæl halde pulsen på ca 140 i snitt. Det æ heilt greit fe meg. Åssø reagerar pulsen på intervallar - eg kjenner futt og fart og ser at pulsen legg seg der eg forventar. Mæn æ eg litt for tøff mot kroppen i forhold te puls? Eksempel på økt, eg ser eg he bruka i fjor, og bjønda på i år - i dei friske periodane ca ein gong i vika,(som sagt, kun bruka i friske periodar...) såg i jår slik ut:

Uppvarming 10 min på mølle: fart 10km/t - snittpuls 139


Tri drag på ca 7 min, draga æ på bakke 3-5% og farten startar på 12 og gjæng upp te 13km/t og siste minuttet (siste draget 2min) på 15km/t. "Pausa" æ på ca to min der eg joggar 9km/t.

Snittpuls og makspuls på drag 1 : 182avg - 190max - i pausa kom pulsen ned i 165



Snittpuls og makspuls på drag 2 : 190avg - 197max - i pausa kom pulsen ned i 169



Snittpuls og makspuls på drag 3: 190avg - 195max - då tok det tri min på 6km/t for å få pulsen ned på 136min. Når eg då starta å jogge på 9km/t la pulsen seg på ca 152.



Eg ser jau at eg i løpet av nesten 30min held pulsen nær og i sone 5... (som nevnt tilegar æ kvilepulsen ca 46 og makspuls i nærheten av 200, makspuls målt i 2006) I forhold te polar og toppidrettssenterets soneinndelingar sø ligg væl mi sone 1 upp te ca 145, sone to upp te ca 164, sone tri upp te ca 175, sone 4 upp te 185 og sone 5 te 195-->. Eg æ ikkje plaga mæ mjølkesyre - eg he bare upplivd mjølkesyre ein gong, det æ tri år sia og va ein "fryktleg" upplivelse....:-) Åssø likar eg å trene slik - mæn æ det lurt? (Bør eg no legge te at detta va andre økti i litt fe høg sone, på tri dagar - altsø skituren som eg fortalde om?)



Eg skjønnar jau at der æ ting eg bør hugse på i dagane ette slike øktir - eta rett mat, nøk søvn, kroppen likar sone 1, et par dagar etter. Mæn samtidig, når eg æ frisk - sø bli eg sø glad av slike intervallar. Når det nærmar seg april æ der jau fleire drag og litt tøffare fart, mæn sjavsagt litt ulike drag i tid og intensitet - mæn pulsen dæn æ eg god te å få høg!



Mæn fe å halde meg frisk - i alle fall litt meir frisk enn i fjor, sø æ eg jau mottakleg fe gode råd om høssen intervallar bør leggast upp. Nokon som he lyst te fortelle meg at eg bør legge intervallane i sone 3 no framivi litt. Detta fe å unngå "kunstig formtopp" i mars/april...:-) Å eventuelt, høssen eg skø unngå å føle at kroppen bli dau - når eg "subbar" rundt i sone 3? :-) Forslag te artige intervallar tas imot mæ takk!!



Mæn eg likar puls!!!:-)



4 kommentarer:

Kristin Hestmann sa...

Hei Marie!:)

No er eg heime i Rauland, skal bli med på Helterennet! Hadde fyrste skitur onsdag i førre veke... Og før dette tre veker i New Zealand, med lite spesifikk trening, så målet er vel å fullføre!:) Har vore nydelege dagar og eg har fått meg fem skiturar no..:) Skal du ta turen opp?

Eg har ikkje størst kunnskap innanfor idrettsmedisin enn så lenge, men har iallefall fått med meg at noko av det viktigaste i intervalltrening er at pulsen kjem godt ned mellom draga, så du får vel fortsette å kjenne litt på det og sjekke .. :)

Og ein kommentar til førre innlegget. Du må ikkje bli så overaska over at legen gjev ut medisin for noko anna enn det vanlegvis blir gitt for. Spør heller kvifor!:) Det er mange medisinar som har eitt hovudområde, men fleire bruksområde i tillegg. T.d. gjev ein no ein medisin som opprinneleg var for å forebygge epileptiske krampeanfall mot kroniske smerter i dag.. Noko av det viktigaste ved astmamedisin er at det skal hindre slimdanning, samt opne opp luftvegane så det blir lettare å få opp det slimet som er... Og så må ein ha litt tolmodighet, for det er ikkje alt som funkar i løpet av fem minutt, heller fem dagar.. Men igjen, du må føle på kroppen sjølv høtt som funkar!:)

Håpar å sjå deg i løypa på laurdag!

Kristin

Marie Veslestaul sa...

Hei Kristin!!
Sø hyggleg!! New Zealand, det hørdes fatastisk ut!! Ferie/jobb? Eg he jau lyst te gå helterennet! Mæn eg æ sø forsiktig om dagen, at eg kjæm te sjå an vær og tempratur!:-)
Mæn turen - dæn æ jau fantastisk - sø du må nyte nauren - og ikkje tenke sø veldig på lengde!

Åssø medisin, sø bra mæ det tipset der! At det sjavsagt he flerie virkemetodar. Slikt tenker ikkje eg ivi!! (problemet æ litt - at eine fastlegen min skreiv resept på astmamedisin, medan dæn nye fastlegen min - sa det va tullete å løyse problemet på dæn måten...?)
Eg kjenner augeblikkleg verknd på astmamedisinen, mæn slimet kjæm sø veldig fort tebake. Eg kan ta ei dose før ei treningsøkt, hoste upp litt gørr - å sø ette ein time ute, mæ litt puls - æ eg like "tett"?
Noko ide - på problemet? Eg æ open fe alt!! :-)
Sø håpar eg været held seg - og at me sjåast i løypa te hægi!! :-)
Nyt dagan sø lenge!

Kristin Hestmann sa...

Aah, klassisk at legane er uenige! Det er jo slik eg har lært at ein ikkje skal utbasunere for pasienten med det fyrste, men heller prøve å tenke seg om ei ekstra gong for om det kan ha vore noko grunn til det, evt. ringe og spørre den andre legen. Oh well! Det finnast au ulike typer astmamedisin, så eg kan vanskeleg sei så mykje meir enn å vite kva du står på, men me skal vel ikkje diskutere dette i detalj på bloggen.. :) Iallefall så har no den nye fastlegen ansvar for behandlinga vidare, så du får gå tilbake om du ikkje synest det gjev seg.

New Zealand var ferie! Eller, eigentleg "arbeidsledig før turnus", men ein mnd som arbeidsledig skal eg tole, iallefall på NZ!;) Elin, syster mi, bur der eitt år, så godt å få sett ho:) Me fresa rundt på Nordøyi i leigebil og surfa, rafta, snorkla, gjekk fjelltur og sykla mountain bike og så var det litt byvandring, spa, vinsmaking og god mat sjølvsagt..:) Var bra tur!:)

Marie Veslestaul sa...

Eit gøtt tips ang legebesøk, eg skø ta mæ meg - æ at eg skø spørje litt meir "høffer" og høss"!! Vanlegvis gjer eg legebesøk sø kort eg kan, mæn det resulterar nok bare i fleire spørsmål enn svar! :-)
Åssø trur eg nok at eg hadde overlevd ein arbeidsledig månad - på NZ!! :-) Sø heldig!! Jammen bra det passa sø gøtt - at du faktisk fekk reise ein heil mnd - når syster di alikavæl va der! (Ikkje sø lett, om du ha vøre i full jobb...)
Åssø sjåas me kanskje imorgo - i løypa!! :-)