søndag 26. juni 2011

Fettforbrennings-trening?

Ændå eit kappittel eg he høppa ivi i treningsteorien... Fettfrorbrenningstrening!! :-)
(Sia eg fyst æ i detta "roleg-trenings-moduset"!)
Idag tileg tok eg meg tid te stande upp samtidig mæ fuglane (ca hall 6). Tok ei 2,5 times roleg økt fyri frokost. På Mallorcaturen blei det diskutert fettforbrenningstrening - det lurt å lære kroppen å forbrenne fett - at det va lurt å gjer dænna treninga på tom mage - uten å teføre "energi" i løpet av økta - og det heile skulle foregå mæ "roleg" puls/låg intensitet. Eg he ikkje tenkt sø veldig ivi slik trening tilegar - og he fremdeles ikkje lest meg upp på detta, mæn tosse det va løgleg å prøve ein gong - bare fe å sjå høss det funka.(Hell, eg he væl trent på tom mage tilegar au - både kort og længe, mæn ikkje hatt noko bevisst forhold te det... Åssø ette at eg fekk Sakarias he liksom morgomaten blitt det viktigaste måltide i løpet av dagen - å sia han vakna tileg - sø blei det tileg morgomat... Mæn altsø idag ha eg anledning te ta ein runde på tom mage!)
Ein erfaring av ei slik økt va jau at det va værre enn intervall - fordi du måtte ha lengde på økti - samtidig som du ikkje skulle teføre kroppen næring... Få kroppen te lære seg å bruke/forbrenne fett... (Sjavsagt ha båe lese om detta og kunne gje meg ein lang og fagleg avhandling...Å noko he eg nok lese i "Kondis" sjov au...)

Tippar detta æ lett å få te på spinningsykkel - mølle ol. Eg "gjekk" tur! Snittpuls på 111, makspuls 121 og lågaste registrert puls på kløkka va 101. (Jevn fart mæ andre ord!) Gjekk på uten mat og drikke... (æ det lurt å drikke vatn undervegs kanskje?) Uansett, detta gjekk heilt fint, kunne sikkert halde på læng (- fe å få meir virkning?)
Sauebjøllur og bekring seint å tileg - høyrer sommaren te! :-)
... Hell... Utivi dagen he eg vøre sø sølten. Eg he ete og ete og ete... Heilt snedig. Følelse av konstant lågt blodsukker- svimlar når eg reiser meg brått ol. Eg he jau vøre aktiv i løpet av dagen - mæn ikkje noko ividrive i forhold te normalt. Åssø blei eg heilt "tom" ette 34 minuttar når eg si ta ei lite kveldsøkt på trimsykkelen... Måtte "kaste i meg" ein banan og ein liten liter mæ saft fyri eg kom meg...

Kanskje eg fekk eit realt kikk på forbrenningi mæ dænna økti idag te morgon? :-) Litt artig va det i alle fall! Åssø fekk eig ein fantastisk fin start på dagen! Fekk nyte ein fin sumarmorgon, stor sol, fuglekvitter og lukt av nyslege gras, varmt nok te gange i stuttbukse (- akkurat slik eg minnes sommarmorgonen va, då eg va i småskulen og akkurat ha fænje sommarferie!)
Fettforbrenning de lux - hell ikkje - det va maks kos! Håpar på fleri slike sumar-morgonar! :-)

5 kommentarer:

Torodd sa...

Eg har trena ganske mykje før frukost opp gjennom åra, men det er ei stund sida no. Det blir helst når eg har ferie og eg ikkje har full kontroll på kva som skjer resten av dagen. Eg har sjeldan drive på meir enn ein god time, helst med løping (jogging). Meir enn 2 t synest eg hørest veldig tøft ut, iallfall for ein slik tynnskrapa speken kar som meg. Men utan drikke? Kan det vera etter læreboka då?
Elles trur eg at vi som trenar mykje (10 t + i veka) må vera ekstra bevisste på å skilja mellom hard trening og roleg. Det blir helst for mykje sone 2 og for lite sone 1-trening på meg iallfall. I går prøvde eg å rette på det: Sykla opp i åsen (start i Fagernes, 360 moh), det gjekk i gangfart (6-7 km/t) på det brattaste for ikkje å bikke nemneverdig over i sone 2. Så parkerte eg sykkelen og jogga over Smørlitoppen (1160 moh) og ned til eit stølslag på andre sida, og så retur same vegen. På sykkelen tok eg ein annan veg ned att. Det vart totalt 35 km sykl og 11 km jogg (på sti, med gåing i motene) - totalt 3t 20 min. Snittpuls 107, på det meste 120 (men har makspuls berre på 158 no). Til slutt på med våtdrakta og 15 min svømming i Strandefjorden. Då smakte maten godt etterpå!

Marie Veslestaul sa...

Eg he au hatt nokon økter før frokost - tilegare... Ikkje meir enn ein time - mæn det æ nok fordi eg jamt he hatt høgare puls og fænje følelse av "skjelven" når eg he vøre ute meir enn ein god time (på tom mage)! Mæn eg he ikkje tenkt feittforbrenning når eg he gjort detta - mest tenkt å få "igang" kroppen!
Å det burde sikkert vøre litt drikke mæ på turen (- ikkje bare pulsklokke)!!
No når eg he bruka pulskløkka ei beite att - trur nok at nesten all trening fe min del ligg i sone to hell høgar... (Sone 3 æ gruleg vanleg...) Eg føler på ein måte ikkje at det æ "tungt" - det gjæng sø lett at eg nok gløymer høss mykje eg "trenar"! Mæ det bli det kanskje ubalanse i restitusjon og belastning? - Og kanskje derfe bli eg søpass lett sjuk att au?
Det va litt av ei økt du fekk Torodd - høyrdes smart ut å vera LITT meir bevisst på roleg trening!

Torodd sa...

Når ein trenar 6 dagar i veka (10 t el. meir) bør minst 70% av treninga gå i sone 1, og minst muleg i sone 2. Hugsar ikkje prosenten for 3 og 4, men neppe meir enn 10-15% på dei to til saman, trur eg (då går eg ut frå Olympiatoppens soneinndeling).
Trenar ein 3 g i veka, derimot, kan det meste foregå i s. 3 og 4, for då er ein stort sett alltid restituert.
Erfaring er godt å ha i dette gamet, men heilt utlært blir ein aldri!

Marie Veslestaul sa...

Kanskje eg he litt trøbbel mæ å putte meg sjov i rett "bås". Trur jamleg at eg æ ein litt aktiv mosjonist, og kan trene stort sett i sone tri (lapskausøkt) heile tii. Rolege økter bli veldig skjella roleg nok.
Skø kanskje gange bevisst inn på å trene litt meir i sone ein (hell hugse på å notere ned høss mykje restitusjonstrening eg faktisk utøver) bare fe ein periode...
I ei vanleg vike - der eg æ frisk og rask - skriv eg nok ikkje ned "trening" som foregår i sone 1... (raske turar mæ bikkja - trilletur m Sak, toppturar mæ Sakarias - som "gjæng på eigne bein" ol.) Eg he mykje i sone 2, mest i sone 3 og nokon prosent i sone 4 og 5... Typisk "mosjonist" fordeling i sonune! (og typisk mosjonist som jamleg bli sjuk...:-) )

Marie Veslestaul sa...

Hell, eg skø rette andel tid i ulike sonur utifrå olympiatoppens puls og soneinndeling (eg he nok bruka ein litt ana inndeling tatt utifrå utholdenhetstreings bok mæ Ole Einar Bjørndalen og Tufte - ikkje mange % ulikhetar mæn...) :

sone 1 : 55 - 75% av maks
sone 2 : 75 - 85% av maks
sone 3 . 85 - 90% av maks
sone 4 : 90 - 95% av maks
sone 5 : 95 - 100% av maks

Då he eg mest treining i sone to... Eg he tekje meg tid te lese litt her, eg skø IKKJE bli ein elite - mæn det æ artig å sjå på tankane og erfaringar som æ gjort rundt trening i sonur:

http://www.olympiatoppen.no/fagavdelinger/trening/utholdenhet/fagartikler/media3531.media