torsdag 9. juni 2011

Upptur og nedtur, mæ bunnsolid tru på ny upptur! :-)



(Eg skø lære å ta time out... Slappe av i tide!:-) )


"Kort" uppsummering av ein litt ørtleg periode:

Måndag 6.juni sa legen eg burde ta ei "vike i sengi", ta det heilt mæ ro fram te 12.juni - og viss kroppen lika det - kunne eg starte litt slik gradevis upptrapping mæ trening! Her va det viktig å lytte te kroppens signal... Starte ROLEG! (Probleme æ væl at eg he ein ganske bevegelses-glad kropp - ikkje sø god te evaluere høtt som æ kroppens signal...)

10.000kr spørsmålet bli då, æ Bergen Trithlon - ironmandistanse, 18.juni ein del av roleg upptrapping? Skø eg krabbe i mål på 18 timar og sei eg æ ute på ein lang dags "vandring" i naturskjønne omgjevnadar? Bare fordi eg GLEDAR MEG SØ VANVITTIG!

Ikkje nøkk mæ at eg æ sjuk - full av virus i hals og lunger og bakteriefull i magen og ellers svimmel og uttafe - må eg sjå ÆNDÅ ein bit av sumardraumen min ryke upp i feber og elendighet...?


Å eg som va sø PIGG!!

Ette Mallorcaturen og ein slitsam sjukeperiode der - slo magen fullstendig krøll på seg. Eg veit jau at det æ mæ på å svekke immunsystem. Mæn ette 10 dagar uten trening følte eg BEHOV fe å få lea meg... (Lea seg i min eigen definert kategori "trening"...)

Eg lea meg 10 mil på sykkel. 3timar 40min - 28,0km i snittfart, 1000hødemeter - aleine i vinden! (Sykling fungerte ganske bra - sjav om magen va full og takla mat dårleg...)



(Tøppturen min, Vidhuskjeringi! På sjavaste 30 års dagen min, ein strålande måte å feire på, ette kake og kaffe, vaflar og ana fantastisk hyggleg slabberas! :-)


Dagen ette tok eg ein topptur - 14km, 2timar, 670høgemeter te tøpps i kald vind!

Deretter tok eg ein times økt på spinningsykkelen - mæ inlagte 4 minuttars-drag...

Og eg he fleir av eksempel på kvalitetsøktir - som kanskje ikkje inngjæng i ein upptrappings-plan! Og sjavsagt heilt treningsfri dagar, der kroppen ikkje lot seg lure av høvudet - og bare sløkna når eg skulle legge pjokken! Totalt treningstid passerar IKKJE 10 timar i vika, sø...


Om kroppen og eg ha spila på lag va øktine geniale, mæn... Sammen mæ ein mage som IKKJE funkar, og full jobb - som eg heng litt ette på, og eit nytt hus som eg heng litt ette på, og ein gut som nektar å legge seg om kvelln - slik at treningsøktine startar hall 10 på kvelln - ette ein allerede lang dag, og litt på felgen ette uforutsett slitsam "syden-tur"... Sø ha ikkje høvue og kroppen lik uppfatning av høtt som passa seg!


Treningsupplegget mitt funka fantastisk på ein måte. Min sænste mest fantastiske økt va på laurdag 4.juni. Eg sykla 66km runden min på NY PERS. Mæ 130 i snittpuls - knuste eg min gamle rekort mæ nesten 4 min og 26 slag (156 i snittpuls)! Å hadde tru på FLYT og ein STRÅLANDE upplivelse av Bergen Triathlon! Eg va energisk, litt svimmel, mæn energisk!


(Fe meg æ ein sykkeltur terapi, mæn kanskje ikkje all bevegelse æ god bevegelse?!)


Åssø va dæn berømte veggen der BOM, på sundagen... Eg kunne ikkje heilt sjå at dæn kom...


Av å te kan det ver litt slitsamt å ver sø glad i å trene og lea seg! Det æ sø lett å leite ette lyspunkt som "lovleg-gjer" trening, sjav om kroppen seie NEI! Av å te burde det ver lurt å ver glad i å strikke og brodere, sjå litt meir på film (sitjande i sofaen!), plukke blomar og spila yatzy! :-) Eg he nok ikkje hatt ei heil vike i senga - på læænge! (Treningsfri tilegar inneber jau litt fjosarbei og turar mæ bikkja og balansebrett framfe tv`en og trilletur mæ Sak og veldig "rolege" halvtimar på trimsykkelen, høppe høppetaug og blablabla...) Eg bli sø LYKKLEG av å trene! Sjav om kroppen ikkje æ 100% hell 80% fe dæn saks skull - føler eg PUR LYKKE ette ei hard treningsøkt! Eg MÅ finne ein aktivitet som ikkje æ sø aktiv - som gjev meg lykkefølelsen - som gjer at eg ikkje æ sø vrien å ha i hus - når det bli nokon dagar på rappen uten bevegelse og trening! Eg skjønnar - at enn sø lenge æ det viktig og svært lurt fe helsesituasjonen min - å legge inn PAUSUR og trene ROLEG når livet ellers æ stressande og på full fart rundt og rundt i ein berg og dalbane - som det æ vrient å høppe av!


Eg he ingen planer om å slå værdseliten - eg æ mest ute ette gode upplivelsar og NYTE min lidenskap - som æ bevegelse! SNART - snart, veldig snart bli eg gruleg smart når det kjæm te balansen millom trening og kvile. Eg he starta øvingi på å kvile - kvilande! (Eg føler eg æ på gang! :-D ) Livet æ tross alt sø uendeleg mykje meir enn trening...

3 kommentarer:

Silja sa...

Å trene hardt rett etter man har vært syk kan straffe seg.... noen ganger trenger man ikke trene hardt en gang før man går på en ny smell og ny runde med sykdom. Og selv om kroppen ser ut til å takle trening rett etter man har vært syk, og selv om øktene oser av kvalitet, ja så blir man lurt og en ny infeksjon blomstrer....

Et allerede svekket immunforsvar og gjerne i kombinasjon med barn i barnehage som drar med seg alt mulig skrot hjem = konstant trøbbel! Been there.... !!

Du holder et imponerende men samtidig skremmende høyt tempo og din definisjon av "rolig" og "gradvis" ligger nok noen hakk over andres. Fra det du skriver så virker det som du for tiden har en porsche-motor i et boble-karosseri; mao. ikke helt samsvar mellom viljen, kapasiteten og helsetilstanden din akkurat nå :-)

Jeg tror uansett at dette kommer til å ordne seg, men det kan kanskje lønne seg å ta det LITT rolig en periode for deretter å ta det litt mer gradvis .... tålmodighet ER en dyd, spesielt for så aktive folk som deg! :-) Lykke til marie, jeg heier på deg, du er råsterk!!!

Marie Veslestaul sa...

Sø GODE og FORNUFTIGE ord Silja! Eg he LITT å lære - når det kjæm te roleg og gradevis!
Og barn i barnehage (sammen mæ eit litt skakkkjørd immunforsvar) = konstant trøbbel...
Det kjæm sjavsagt te gange bra, å eg bli frisk, energisk og sprek og der finnes andre ting enn trening...
Mæn skjønnar eg at eg ikkje kan kvile! Eg må lære å KVILE... Ein ting æ når eg æ sø pumpa at eg bare ligg strak ut og bare søv. Mæn når eg slær upp augo og he planer om å gå inn på do (ca 4 meter ein veg) - sø klarar eg å ommøblere gangen på vegen... Eg æ svimmel og må klamre meg fast te kommoden - som he fått ny plass ved sidan av støvsugaren... Eg æ på veg te plugge i kontakten - når eg kjænner det faktisk æ tomt fe energi og eg krabbar inn på sofaen og sloknar att. (Snedig måte å kvile på...)
Eg æ inne i ein periode der eg øvar på å gjera ingenting - og alikavæl trivs! ;-) Det burde gå an å bevege seg frå sofaen te bade og tebake (8m) uten å måtta gjer noko fornuftig/fysisk ut av det!:-)

Alfred Johnsen sa...

Selvsagt vil det gå oppover igjen.

Forstår at det ikke er lett å holde igjen når ting går litt bedre, det er jo så fantastisk å kjenne farten øke, lungene jobbe, hjertet pumpe - men jeg tror nok Silja skriver mye lurt i sin kommentar.